Monday 14 January 2013

Hari Pertama Di Sekolah Menengah Xinmin

                            Pada hari pertama saya di Sekolah Menengah Xinmin, saya berkawan dengan pelajar lain. Mula-mulanya susah kerana saya tidak tahu pelajar lain di sekeliling saya. Tetapi selepas aktiviti-aktivi mengenali pelajar lain, kami mula mengenali nama-nama antara satu sama lain dan mula berdekatan. Kami semua mula berbual. Saya mempuyai kawan baru.Sekarang saya ada banyak kawan di Xinmin. Apabila saya tahui bahawa saya mengambil subjek bahasa melayu lanjutan saya terkejut kerana saya tidak mengambil bahasa melayu lanjutan sebagai subjek di sekolah rendah saya. Saya ingin belajar sunguh-sunguh untuk subjek bahasa melayu lanjutan dan ingin mencapai markah yang tinggi. 

9 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Ya, di Xinmin kami hanya mengajar Bahasa Melayu Lanjutan dan pelajar- pelajar didedahkan dari awal lagi kepada latihan yang lebih mencabar, maka dengan itu, awak perlu bekerja keras untuk berada di tahap yang sama bagi semua pelajar dalam kelas saya.. tidak mengapa, sedikit- sedikit lama- lama jadi bukit.. cuma yang saya harapkan jangan berputus asa dan jangan bosan ya? Selamat datang ke kelas Bm saya. ;-)

    ReplyDelete
  3. Saya pasti awak akan suka Sekolah Menengah Xinimin

    ReplyDelete
  4. Saya harap afiq dapat markah tinggi untuk Subjek Melayu dan saya hendak dapat markah tinngi juga

    ReplyDelete
  5. Saya rasa kamu akan suka sekolah ini dengan kawan kamu.

    ReplyDelete
  6. Saya berharap awak akan lebih suka pada sekolah ini dan mendapat markah yang tinggi untuk Bahasa Melayu Lanjutan...

    ReplyDelete
  7. Saya pasti kamu boleh dapat markah yang tinggi untuk Bahasa Melayu Lanjutan (:

    ReplyDelete
  8. Jangan risau, kamu akan biasa mempunyai Bahasa Melayu Lanjutan sebagai mata pelajaran kamu dan saya berharap kamu lulus peperiksaan MT & HMT dengan cemerlang

    ReplyDelete
  9. Saya harap awak akan dapat markah yang tinggi untuk bahasa melayu lanjutan dan juga lebih ramai rakan di sini.

    ReplyDelete