Monday 28 January 2013

Watak dan perwatakan


Karangan naratif: Buatkan tiga watak dan perwatakannya.





1) Musab- Musab seorang yang rajin dan suka membantu. Dia memakai kaca mata. Dia membuat kerja rumah dengan sungguh-sungguhnya. Dia adalah kawan baik saya. Kadang-kala dia mengingatkan saya tentang kerja rumah yang telah diberi oleh Puan Ida.

2)Zharfan-Zharfan adalah kawan baik saya di sekolah rendah saya. Dia mengajar saya menerangkan pelajaran-pelajaran yang saya tidak faham. Saya juga membantunya dalam pelajaran matematik kerana dia tidak bagus sangat. Kadang-kala kami pergi ke Mac Donald untuk memakan. Sekarang dia di sekolah menengah mayflower.

3)Arief-Arief adalah abang saya. Dia seperti zharfan kerana dia juga mengajar saya menerangkan pelajaran-pelajaran yang saya tidak faham. Dia juga bermain dengan saya. Pada masa lapang kami,kami akan ke pewagam untuk menonton filem. Dia adalah abang yang baik.

1 comment:

  1. Ok, awak ramai kawan ya Afiq.. selain daripada sedikit kesalahan bahasa, selainnya menarik... Teruskan menulis.

    ReplyDelete